Katalog kompozycji

Stabat Mater

na kontralt, obój i chór kameralny
do słów na podstawie tłumaczenia Leopolda Staffa

W Stabat Mater, utworze dedykowanym pamięci Piotra Macieja Wojtasiewicza, najważniejsze było dla mnie oddanie cierpienia matki, która traci swoje dziecko. Wiem, że tekst jest wybitnie sakralny, ale z drugiej strony sam sens tego cierpienia jest wciąż aktualny – gdzieś na świecie wciąż od nowa odgrywa się czyjeś małe, osobiste i anonimowe „stabat mater” i to właśnie o tym opowiada muzyka. o tej bezsilności, o rozpaczy, która wciąż się dzieje. Dlatego konstrukcyjnie utwór się nie kończy, brak jest Amen – zamknięcia, którego według mnie nigdy nie było i raczej nigdy nie będzie. Partia solowa kontraltu, tak skomplikowana, pełna pasaży przez nawet ponad dwie oktawy ma zapaść w sercu, często groźne i dysonansowe współbrzmienia chóru mają odbić trwały ślad, przy jednoczesnym płaczliwym pojękiwaniu oboju. /WIĘCEJ

Psalm 109

na ośmiogłosowy chór mieszany

Pieśń-fantazja powstała w roku Moniuszkowskim będąca hołdem dla jednej z najważniejszych postaci polskiej muzyki. Za tekst posłużyły tu fragmenty listów, jakie pisał kompozytor do rodziny i bliskich.
(dotąd niewykonane)

Wytrwały

na chór mieszany
do słów Agnieszki Bednarek-Zimnoch

To pierwszy utwór skomponowany na chór, powstał 2001 roku pod wpływem fascynacji tym gatunkiem muzyki oraz znakomitego tekstu.
(utwór wykonany niepublicznie, w ramach zajęć na studiach)