Realizatorzy:
Grzegorz Brożek: libretto, choreografia, reżyseria
Boglárka Orsolya Novák: taniec
Małgorzata Piechnat: fortepian
Adam Trautz: światła
Tomasz Śliskowski: zdjęcia
Mariola Stasiak i Katarzyna Rybińska: kostiumy
Sylwester Borowski i Jacek Wojciechowski: scena
Cezary Kurowski: muzyka, mastering, montaż
Czwarta z cyklu miniatur filmowych pod tytułem „Verity Motions” do pomysłu Grzegorza Brożka. Każda z miniatur przedstawia ważny dla twórcy temat, wyrażony w języku sztuki. Zespala w jedną logiczną całość ruch, obraz i dźwięk.
Do niektórych części (przewidywanych jest dwadzieścia, a kto wie, może więcej?) zaproszony będzie jeden, albo kilku artystów, aby swoim kunsztem – śpiewaka lub instrumentalisty – wprowadzili życie do muzyki, która z uwagi na liczne ograniczenia w znacznej mierze pozostaje elektroniczna.
Tym razem wystąpiła tylko jedna solistka – Boglárka Orsolya Novák, jedna z najlepszych tancerek z Baletu Teatru Wielkiego w Łodzi, artystka o doskonałej technice, niewyobrażalnej wrażliwości oraz świadomości swojego ciała i każdego wykonanego ruchu. Tańcem opowiada o wewnętrznym świecie emocji, na których czele wydaje się być tęsknota, czy próbuje nam coś wytłumaczyć? Czy może tłumaczy coś najpierw sobie?
W tej miniaturze postanowiliśmy trochę zerwać z muzyką elektroniczną na rzecz brzmienia jednego instrumentu – fortepianu. Partię instrumentalną wykonała niezrównana Małgorzata Piechnat, korepetytorka Baletu Teatru Wielkiego w Łodzi, która nie tylko ożywiła muzykę wyrywając ją ze sztywnych, matematycznych ram metrum i tempa, ale także nadała jej głęboki sens. Zamieściła w niej prawdziwe i szczere emocje oraz wielką moc, o której tworząc ją nawet nie śniłem.
Cieszę się ogromnie, że mogłem znowu współpracować z tak znakomitym zespołem wybitnych Twórców, wybitnych Artystów – fantastycznych LUDZI! Dziękuję!